Profesor Dr Fritz Sennheiser wraz z ekspertami przesyłu radiowego wprowadzają mikrofon bezprzewodowy do zastosowań telewizyjncyh wraz z niemieckim nadawcą Norddeutscher Rundfunk. Nadajnik SK 1001 miał lampę elektronową i zasięg do 100 metrów, a pracował przez maksymalnie 5 godzin.
Następca pierwszego mikrofonu bezprzewodowego miał obwód całkowicie tranzystorowy, co sprawiło, że był o wiele mniejszy. System pod nazwą „Mikroport” był sprzedawany wspólnie z firmą Telefunken i używany zarówno z ręcznymi, jak i krawatowymi mikrofonami.
Pierwszy bezprzewodowy mikrofon Sennheisera „w jednym kawałku”. Był to bardzo wszechstronny sprzęt - dysponował wymiennymi kapsułami dynamicznymi, które po prostu wpinało się w nadajnik ręczny SK 1008. Nadajnik ten można było spiąć także z mikrofonami krawatowymi. Całość pracowała z odbrionikiem EM 1008.
Mniejszy, lżejszy, o lepszych parametrach. Nadajnik SK 1007 zwano urządzeniem „kieszonkowym studyjnym”. Używano go między innymi z mikrofonem przypinanym do ubrania MK 12.
Odbiornik wielokanałowy EM 1026 był pierwszym modułowym systemem odbiorczym marki Sennheiser. Rozpoczęła się era wielokanałowego przesyłu dźwięku bez strat jakości.
Pod koniec lat 70. Sennheiser opracował kompander HiDyn, który znacząco zredukował szumy własne mikrofonów bezprzewodowych. Pierwszym nadajnikiem wyposażonym w tę technologię był miniaturowy model SK 1012.
Na początku lat osiemdziesiątych Sennheiser osiągnął nowy wymiar w kwestiach jakości dźwięku i niezawodności działania. System, który był używany przez muzyków, stacje telewizyjne i firmy produkcyjne z całego świata, składał się z nadajnika ręcznego SKM 4031 TV lub miniaturowego SK 2012 TV oraz odbiornika wielokanałowego EM 1036 TV. Mikrofon SKM 4031 TV dostęny był w trzech kolorach: chromowym, czarnym i złotym. Było to urządzenie pracujące w zakresie fal UHF, co do dziś jest podstawą niezwykle popularnej technologii bezprzewodowej Sennheisera.
Nadajnik reporterski SER 20 był pierwszym produktem wyposażonym w układ pętli synchronizacji fazy (PLL), który pozwalał na wybór częstotliwości transmisyjnej i ułatwił pracę wielokanałowych systemów bezprzewodowych. Ten układ był wielokrotnie rozwijany i jest stale używany w systemach bezprzewodowych Sennheisera.
Dzięki nadajnikowi doręcznemu SKM 5000, nadajnikom miniaturowym SK 50 i SK 250, a także odbiornikowi EM 1046, Sennheiser stabilizuje pozycję lidera wśród specjalistów wielokanałowego, bezprzewodowego przesyłu dźwięku.
Seria evolution przekonała muzyków do transmisji bezprzewodowej i stała się flagowym produktem marki Sennheiser. Dziś, po licznych unowocześnieniach, to najlepiej sprzedawane nasze mikrofony bezprzewodowe.
Najmniejszy nadajnik bezprzewodowy marki Sennheiser. Ten model, w ulepszonej wersji (o większym zakresie częstotliwości pracy), jest produkowany do dzisiaj i popularny w produkcjachi filmowych, gdzie wielkość nadajnika ma kluczowe znaczenie.
Połączenie dwóch światów: nadajnik SKM 5000 N pozwalał na zastosowanie uwielbianych kapsuł mikronowych KMS 105 marki Neumann, która od 1991 roku należy do grupy Sennheiser.
Druga generacja mikrofonów bezprzewodowych serii evolution, która spopularyzowała korzystanie z dźwięku bezprzewodowego na scenie. Ta seria poszerzyła możliwości pierwotnego systemu evolution wireless i wprowadziła mikrofony bezprzewodowe na sceny świata.
Po wprowadzeniu niezawodnych mikrofonów bezprzewodowych evolution rynek poszukiwał tańszego rozwiązania, które dysponowało podobnymi możliwościami. Seria XSW była odpowiedzią. Niezawodna transmisja radiowa i doskonale brzmiące przetworniki (podobnie jak w przewodowych i bezprzewodowych modelach evolution, produkowane w Niemczech) są tutaj standardem.
Trzecia - i do dzisiaj ostatnia - generacja popularnych mikrofonów bezprzewodowych opartych na analogowej technologii trensmisyjnej. To do dzisiaj najliczniejsze w swojej klasie systemy bezprzewodowe, obejmujące mikrofony do ręki, nagłowne i krawatowe, a także systemy instrumentalne i odsłuchowe.
W coraz gęstszym radiowym eterze jako pierwsi stworzyliśmy system bezprzewodowy, pracujący w nielimitowanym paśmie ok. 1,8 GHz. Niezawodne mikrofony bezprzewodowe pracujące na tak wysokich częstotliwościach wciąż należą do rzadkości.
Cyfrowy świat zawitał także do mikrofonów bezprzewodowych, a z nimi na największe sceny świata. Pierwszy cyfrowy system bezprzewodowy marki Sennheiser wszedł na rynek z hukiem, bo jako jedyny na świecie był w stanie transmitować dźwięk bez kompresji.
Cyfrowe mikrofony bezprzewodowe dla każdego. Prostota obsługi i fenomenalna jakość dźwięku są kluczowymi atutami tego systemu. I choć analogowe mikrofony serii evolution nadal są liderem rynku, liczne zalety transmisji cyfrowej serii D1 umocniły pozycję marki Sennheiser jako najsilniejszej w branży.
Precyzyjnie wyspecjalizowany system cyfrowy, przeznaczony dla rynku twórców treści wideo. Dzięki temu systemowi realizatorzy nagrań, youtuberzy, producenci i dziennikarze mogą korzystać z doskonałej jakości dźwięku dla swoich nagrań, mając przy tym maksymalnie uproszczoną obsługę. Miniaturowy odbiornik serii AVX jest przykładem sprytnie zaprojektowanego urządzenia.
Kolejny wyspecjalizowany system cyfrowy. Przeznaczone do mowy (spotkań, konferencji, odczytów, wykładów) mikrofony odznaczają się zachwycającą prostotą obsługi przy jednoczesnym dbaniu o czytelny przekaz słowa mówionego.
Zestawy z podstawowej serii XSW zostały unowocześnione i podzielone na dwie grupy. XSW1 charakteryzuje się prostotą obsługi cyfrowego systemu, choć pracuje w niezawodnej analogowej technologii. Zaś XSW2 idzie o krok dalej w kwestii parametrów pracy i zasięgu.
Pierwszy dwukanałowy system Sennheisera w jednym racku. Dla najbardziej wymagających produkcji, równie stabilny, niezawodny i precyzyjny jak flagowa seria Digital 9000.