Produkty firmy Sennheiser – eksperta w dziedzinie audio – są istotną częścią koncertowego inwentarza Eda Sheerana od początku jego kariery. Firma produkcyjna artysty, Major Tom, zapewniła mu w ostatnich latach flagowy system Sennheiser Digital 9000. Teraz na trasie, która obejmuje część największych obiektów na świecie, w tym londyński stadion Wembley, Stade De France w Paryżu, Stadion Olimpijski w Helsinkach, nowozelandzki Eden Park i Sydney Accor Stadium, podczas show, które znacząco się rozrosło od czasów występów z gitarą, artysta przeszedł na system Sennheiser Digital 6000.
„Digital 6000 zapewnia tę samą perfekcję dźwiękową, ale z dodatkową elastycznością. Seria 9000 służyła nam niesamowicie dobrze, ale przy dużych koncertach z zespołem trwających wiele nocy i zaangażowaniu gościnnych artystów potrzebowaliśmy większej elastyczności. System 6000 w połączeniu z aplikacją Sennheiser Wireless Systems Manager i szerszym pasmem nam to zapewnia” – mówi inżynier RF Dave White.
Nadajniki z serii Digital 6000 są wyposażone w kapsułę Sennheiser MM 435 dla wokalu Eda, wybraną ze względu na kardioidalną charakterystykę kierunkową, oraz kapsułę e 945, ulubioną przez wokalistę ze względu na wąski wzorzec odbioru, dla jego zapętlonego wokalu. „MM 435 to przemyślany wybór na tę trasę, ponieważ mamy dużo PA i nie chcemy żadnego zlewania się dźwięków” – mówi White. „Chociaż Ed jest blisko mikrofonu przez większość czasu, używa go w bardzo dynamiczny sposób, a MM 435 pozwala na nieco większy zasięg i odbiór”.
Podczas show zespół używa w sumie szesnastu kanałów Digital 6000: dla gitar Sheerana (z których ma pięć na zmianę), na trzy główne mikrofony wokalne (główny i dwa zapasowe) oraz trzy mikrofony dla zapętlonego wokalu (dwa główne i jeden zapasowy). Szesnaście kanałów Sennheiser 2050 IEM jest używanych przez Sheerana i jego zespół, który składa się z perkusji, basu, dwóch gitarzystów i klawiszy, którzy są umieszczeni na „wyspach” przed PA i również korzystają z wybranych dynamicznych mikrofonów Sennheiser.
„Zawsze mamy ze sobą zapasowe mikrofony do wokali i instrumentów dla naszych gości, ponieważ nigdy nie wiadomo, co wydarzy się podczas tej trasy. W tej chwili mamy z nami skrzypka, który pojawia się tylko na jednym utworze, a Gary Lightbody ze Snow Patrol przyszedł na jeden koncert w Belfaście” – uśmiecha się White.
Mikrofony Sennheisera współpracują z systemem Meyer Sound Panther PA, pierwszym na świecie używanym w trasie, oraz konsolą mikserską DiGiCo Quantum 7, z której kierownik produkcji Sheerana, Chris Marsh, miksuje zarówno FOH, jak i monitory.
Oprócz solidności i stabilności, które są powodem, dla którego White od wielu lat ufa produktom Sennheisera, inżynier używa Digital 6000 także jako szerokopasmowego skanera RF, dzięki czemu nie potrzebuje zewnętrznego skanera.
„Wsparcie techniczne Sennheisera jest również świetne, a to, co otrzymaliśmy od zespołu podczas tej trasy, było naprawdę pomocne. Aby zapewnić nam najlepszy zasięg, mamy różne anteny z rozdzielaczami i sumatorami. To skomplikowany system, więc naprawdę doceniamy pomoc, jaką otrzymaliśmy od zespołu Sennheisera, w tym Jonasa Naesby, Marcusa Blighta i Volkera Schmitta, którzy dołączyli do nas na początku trasy w Dublinie, aby upewnić się, że system działa poprawnie. Wiele się od nich nauczyłem. Peter Craig z zespołu ds. zarządzania relacjami był również bardzo pomocny, zawsze cenimy pomoc Pierre'a Moranta, który wspiera nas od dawna. Sennheiser zawsze trafia w dziesiątkę pod każdym względem, dlatego od lat używamy ich mikrofonów i systemów IEM. Mają bardzo logiczny sposób rozwiązywania problemów, a system jest stabilny i niezawodny z doskonałym dźwiękiem. I to jest dokładnie to, czego potrzebujesz” – podsumowuje White.