Sonova przejmuje dział produktów konsumenckich Sennheisera

7 maja 2021

Firmy Sennheiser i Sonova Holding AG z siedzibą w Stäfa w Szwajcarii ogłosiły swoją przyszłą współpracę pod marką Sennheiser. Globalny dostawca medycznych rozwiązań słuchowych całkowicie przejmie dział elektroniki użytkowej firmy Sennheiser. Z zastrzeżeniem zgody organów regulacyjnych, plan zakłada zakończenie przeniesienia działalności do Sonova do końca 2021 r. Sennheiser ogłosił w lutym, że w przyszłości skupi się na dziale produktów profesjonanych i szuka partnera do działu elektroniki użytkowej.

Produkty konsumenckie firmy Sennheiser zapewniają najlepszy dźwięk i wyjątkowe wrażenia dźwiękowe. Wraz z przejęciem działu Sennheiser Consumer, Sonova doda słuchawki i soundbary do swojego portfolio produktów ochrony słuchu, które obejmuje między innymi aparaty słuchowe i implanty ślimakowe. Sonova wykorzysta komplementarne kompetencje obu firm, aby wzmocnić i rozszerzać swoje obszary biznesowe w przyszłości. Wieloletnie doświadczenie Sennheiser jako jednej z czołowych światowych firm w branży audio oraz wynikająca z tego reputacja i atrakcyjność marki stanowią doskonałe uzupełnienie rozległej wiedzy technologicznej i audiologicznej firmy Sonova w dziedzinie medycznych rozwiązań słuchowych. Planowana jest stała współpraca pod wspólnym parasolem marki Sennheiser w celu oferowania klientom Sennheiser najwyższej klasy rozwiązań audio w przyszłości. Zawarto umowę licencyjną na przyszłe wykorzystanie marki Sennheiser.

„Nie mogliśmy prosić o lepszego partnera niż Sonova dla naszego działu elektroniki użytkowej” - powiedział Daniel Sennheiser, współzarzadzający CEO firmy Sennheiser. „Sonova to silna firma o dobrej pozycji. Nie tylko łączy nas pasja do unikatowych doświadczeń dźwiękowych, ale także bardzo podobne wartości korporacyjne. To daje nam doskonałą podstawę do pomyślnej wspólnej przyszłości”. Współzarzadzający CEO dr Andreas Sennheiser dodał: „Połączenie naszych mocnych stron stanowi bardzo dobry punkt wyjścia dla przyszłego wzrostu. Jesteśmy przekonani, że Sonova wzmocni dział Sennheiser Consumer w perspektywie długoterminowej i wykorzysta główne możliwości wzrostu”. Obaj partnerzy dostrzegają ogromny potencjał, w szczególności na rynku urządzeń wspomagających słyszenie, słuchawek true wireless oraz audiofilskich.

W ramach partnerstwa planowane jest całkowite przeniesienie działalności działu Consumer Electronics do Sonova. Zostanie to uzgodnione ze związkami zawodowymi w firmie Sennheiser. Dla pracowników, którzy przejdą do Sonova, przejście do działającej na arenie międzynarodowej firmy o ugruntowanej pozycji z siedzibą w Szwajcarii otwiera bardzo duże możliwości w przyszłości. Obecnie w dziale konsumenckim Sennheiser pracuje łącznie około 600 pracowników.

Arnd Kaldowski, CEO Sonova, powiedział: „Bardzo się cieszę, że Sennheiser wybrał Sonovę do dalszego rozwoju uznanego działu produktów konsumenckich. Z niecierpliwością czekamy na powitanie naszych nowych kolegów i wykorzystanie połączonych mocnych stron obu organizacji, aby z powodzeniem kształtować naszą wspólną przyszłość. Szybko rosnący rynek osobistych urządzeń audio szybko ewoluuje. Połączenie naszej wiedzy audiologicznej z know-how firmy Sennheiser w zakresie dostarczania dźwięku, ich świetnej reputacji, a także wysokiej jakości produktów pozwoli nam poszerzyć naszą ofertę i stworzyć ważne punkty kontaktu z konsumentami na wcześniejszym etapie ich podróży odsłuchowej. Połączenie naszej wiodącej na rynku technologii z silną marką i dobrze ugruntowaną siecią dystrybucji Sennheiser tworzy solidne podstawy dla przyszłego wzrostu”.

Marka Sennheiser od ponad 75 lat jest synonimem dźwięku najwyższej klasy i doskonałej jakości produktów. Sonova przejmie również obszary rozwoju i produkcji Sennheiser Consumer Electronics, dzięki czemu klienci Sennheiser będą mogli czerpać z tego korzyści w przyszłości.

Dzięki partnerstwu w obszarze produktów konsumenckich, firma Sennheiser będzie teraz koncentrowała swoje moce i zasoby na działach Pro Audio, Business Communications i Neumann. W tych trzech jednostkach biznesowych firma planuje dalszy ponadprzeciętny wzrost w oparciu o własne zasoby i umocnienie już i tak silnej pozycji na rynku globalnym. Ponadto Sennheiser będzie sukcesywnie rozbudowywał swoje jednostki biznesowe.

O firmie Sonova

Sonova, z siedzibą w Stäfa w Szwajcarii, jest wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań w zakresie ochrony słuchu. Grupa działa poprzez swoje podstawowe marki biznesowe: Phonak, Unitron, Hansaton, Advanced Bionics oraz marki z segmentu Audiological Care, np. AudioNova, Geers, Boots Hearing Care, Connect Hearing i Lapperre. Sonova oferuje swoim klientom jeden z najbardziej wszechstronnych asortymentów produktów w branży - od aparatów słuchowych, przez implanty ślimakowe, po bezprzewodowe rozwiązania komunikacyjne.

Realizując unikatową, pionowo zintegrowaną strategię biznesową, Grupa Sonova prowadzi działalność w ramach trzech podstawowych obszarów działalności - aparatów słuchowych, opieki audiologicznej i implantów ślimakowych - w całym łańcuchu rynku protetyki słuchu. Najszersza w branży sieć sprzedaży i dystrybucji obejmuje ponad 50 własnych hurtowni i ponad 100 niezależnych dystrybutorów. Uzupełnieniem tego jest dział Audiological Care firmy Sonova, który oferuje profesjonalne usługi audiologiczne za pośrednictwem sieci około 3300 lokalizacji na 20 kluczowych rynkach.

Założona w 1947 roku Grupa zatrudnia ponad 14 000 oddanych pracowników i osiągnęła sprzedaż w wysokości 2,92 miliarda CHF w roku finansowym 2019/20 oraz zysk netto w wysokości 490 milionów CHF. We wszystkich branżach oraz wspierając Fundację Hear the World, firma Sonova realizuje swoją wizję świata, w którym każdy cieszy się radością słyszenia i dzięki temu żyje bez ograniczeń. Więcej informacji na stronach www.sonova.com i www.hear-the-world.com.

Kontakt dla prasy:
Edward Popławski, Manager ds. komunikacji, Aplauz Sp. z o.o.